Facebook Inc. este mult mai sigură acum decât a fost în 2016 pentru combaterea interferențelor electorale, dar nu poate garanta că site-ul nu va fi folosit pentru a submina alegerile pentru Parlamentul European din mai, a declarat marți directorul executiv Mark Zuckerberg, relataeză Reuters.
Pedepsită de când ofițerii ruși au folosit Facebook și alte mijloace social media pentru a influența alegerile care l-au adus în mod surprinzător pe Donald Trump la putere în Statele Unite, Facebook a anunțat că are resursele și personalul necesar pentru a proteja votul UE din 26 mai.
Zuckerberg a spus că au fost multe alegeri importante în 2016 care au fost relativ curate și care au demonstrat că sistemele de securitate cibernetică pe care le-a construit pentru a proteja integritatea acestora au funcționat.
„Cu siguranță am făcut multe progrese … Dar nu, nu cred că cineva poate garanta într-o lume în care aveți state naționale care încearcă să intervină în alegeri, nu există niciun lucru pe care să-l putem face și să spunem, bine, acum am rezolvat problema”, a declarat Zuckerberg, într-un interviu acordat postului național irlandez de televiziune RTE.
„Aceasta este o cursă a înarmării în curs de desfășurare în care ne consolidăm constant sistemele de securitate, iar aceste guverne sofisticate își dezvoltă și tactica”, a adăugat Zuckerberg.
„Aici, în UE pentru viitoarele alegeri, aducem întreaga gamă de strategii și instrumente care au funcționat foarte bine în multe alegeri importante până acum, așa că am multă încredere”, a spus Zuckerberg la Dublin, unde se află sediul internațional al companiei.
Agențiile americane de informații au ajuns la concluzia că Rusia a întreprins o operațiune de dezinformare și hacking pentru a submina procesul democratic american și a ajuta campania candidatului republican de atunci Donald Trump. Moscova neagă interferența în alegerile din 2016 din SUA.
Sub presiunea autorităților de reglementare din UE de a face mai mult pentru a proteja împotriva imixtiunilor externe în viitoarele alegeri legislative din luna mai, Facebook și-a întărit săptămâna trecută regulile privind publicitatea politică în Europa.
De asemenea, a anunțat intenția de a intensifica eforturile de combatere a dezinformării înaintea votului și va colabora cu agenția germană de știri DPA pentru a-și îmbunătăți activitatea de verificare.